|
|
|||||
|
70
|
REGISTRES DU BUREAU
|
[i573]
|
|||
|
|
|||||
|
CLV.— [Mandemens aux Quartiniers pour la description des bourgeois et habitans de la Ville
ET POUR LES FEUZ DE JOIE
À l'occasion de l'ellection de Monseigneur le duc d'Anjou au Roiaulme de Poulongne.]
5 ou 6 juin 1578'i'. (Fol. 54 v°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
De par les Prevost cies Marchans et Eschevins de la Ville de Paris. tr Sire Jacques Kerver, Quartinier de laditte Ville, failles par voz Cinquantiniers ct Dixiniers, chacun en sa dixaine, rolles et descriptions de tous les bourgeois et habitans de vostre quartier, tant proprietaires que locataires, lesquelz vous nous envoierez au premier jour, suivant la volunlté du Roy : si n'y faittes faulte.
|
"Aussy faittes fere feuz de joie cn vostre quartier dimenche prochain au soir, pour la joieuse éllection dc Monseigneur le Duc d'Anjou, Frere du Roy, au Roiaulme de Poulongne. n
|
||||
|
Pareilz Mandemens ont esté envoyez aux autres Quartiniers dc laditte Ville.
|
|||||
|
|
|||||
|
CLV1. — Idem'2). — [Procession generalle.]
7 juin 1573. (Fol. 54 r°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
Suivant lesdictz Mandemens cy dessus tran-scriptz, mesd. s" les Prevost des Marchans et Eschevins, Conseillers, Quartiniers et Bourgeois, se trouverent led. jour de dimenche en l'Hostel de lad. Ville; duquel ilz partirent en la compaignie dessus ditte et allerent en lad. Eglise de Paris, marchante devant eulx les archers, arbalestriers, harquebuziers et sergens de lad. Ville, en la maniere accoustumée.
|
Et de là allerent en l'eglise de Madame Sainte Geneviefve ; de laquelle eglise ilz revindrent cn procession, en leur ordre accoustumé, en laditte eglise Nostre Dame de Paris, marchantz Messieurs de la Coint de Parlement du costé droict, et Messieurs de laditte Ville de l'autre : où fut celebré la messe, ainsy qu'il est accoustumé faire.
|
||||
|
|
|||||
|
CLV1I. — [Lettres du Roy pour les .CL. mil livres.]
Données le 7 juin 1573l3). (Fol. 336 v°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
De par le Roy. Trés chers et bien aînez,
"Encores que desjà par tant et tant de foys nous vous ayons escript'4' que vous eussiez à fournir les cent cinquante mil livres tournoiz de la subvention generalle de ceste presente année, toutesfois pour
|
ce qu'il n'y a jusques icy esté salisffaict, el que nous congnoissons combien le retardement dont il y a esté usé a recullé le bien de noz affaires et service, ayant faict estat d'y employer lesd, deniers, nous avons advisé escripre de rechef la presente, pour vous dire et mander que, suivant les moyens que vous mesmes avez donnez pour recouvrer lad. somme,
|
||||
|
|
|||||
|
O Cet article et le suivant sont intervertis au Registre. — La formule de datation manque à ce Mandement; mais il est certainement antérieur au 7 juin. (Cf. ia note 2 de la page 86.) Au Registre, il vient entre la Relation de la procession générale du dimanche 7 juin et l'Ordonnance du g juin suivant pour la distribution du pain et du blé : ci-dessous, art. CLVI et CLVIII.
(2> Cette indication vise la solennité à l'occasion de laquelle le Bureau promulgua les Mandements numérotés ci-dessus CLII à CLIV.
(3) Au Registre, cette Lettre est intercalée entre deux autres missives, datées respectivement des 6 et 19 juin. Le premier de ces textes a trait à l'élection du duc d'Anjou au trône de Pologne; on le trouvera ci-dessous, art. CLXXXII, cote n° 2. Le second se place dans notre édition sous le n° CLX.
O Sur ce point, voir principalement la note 4 de la page 60.
|
|||||
|
|
|||||